Brev:
4 måneders rytme og hvordan med grød
3. oktober 2018
Alder:
4 mdr.
4 måneders rytme og hvordan med grød
Hej Helen.
I forbindelse med vores flytning har vi skiftet sundhedsplejerske, men det er ikke lige gået så stærkt og vores pige er nu 4,5 mdr. Jeg har tilbudt hende grød de sidste to dage. Første dag blev til en skefuld og i dag spiste hun 10 skefulde. Jeg fik at vide ved 2 mdr-besøget at når vi kom til de 4 måneder behøvede jeg ikke vente for længe med grød, fordi hun siden fødslen er faldet på kurven.
Hun er så mild, smilende, rolig og glad og har været det siden fødslen, så selvom sundhedsplejersken besøgte os næsen hver uge for at følge hendes vægt, har jeg ikke været bekymret. Hun vejede 4475kg og 55 cm . ved 5-uger undersøgelse vejede hun 4740 kg og en længde på 60 cm. Hun er inden for normalt området, men jo konstant faldende på sin kurve. Da vi vejede ved 3 mdr var vi over 5 kg og hun så ud til at følge en kurve nu.
Jeg ammede kun i to måneder, fordi vi skulle supplerer så meget for st få hende bare lidt op i vægt så amningen trappede ud. Det var jeg ufattelig ked af, men jeg kunne jo se, at det var nødvendigt. Hun har siden fødslen sovet igennem fra kl. 20 til kl. 07 kun afbrudt af en flaske eller to. Det gør hun fortsat. Hun sover tre lure i løbet af dagen.
Formiddagslur ca. 9-10.30 middagslur 12-14.30 og eftermiddag er meget forskelligt om det er 45 min eller det er kl. 17-18 herefter sover hun også meget forskelligt afhængig af eftermiddagsluren kl. 19 eller 20 men til natten.
Vi laver altid en flaske på 150 ml, men hun tømmer den aldrig. der er altid et sted mellem 20-50 ml tilbage og der går altid under 3 timer mellem mest 2,5 og nogle gange kun 2 timer til hun vil have en flaske igen. Jeg har prøvet at strække den til de 3 timer de sidste mange uger, men det er svært at få hende til at spise mere ad gangen. Måske du har et godt forslag til et god rytme for en på 4 måneder?
Venligst
Tyrens mor